Podzemní parkoviště - Letná

Parkoviště vzniklá s Blankou stále čekají na první zaparkované auto.

Nekonečný příběh začíná připomínat osud dvou míst s podzemních garáží, které byly postaveny spolu s tunelem Blanka. „Stává se z toho podzemní horor. Kdyby se nám je během následujících měsíců nepodařilo zprovoznit, tak to zkusíme spustit v nějakém dočasném režimu. Správcem garáží by byl někdo, kdo by to měl jen dočasné." řekl náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek.
Provoz garáží by magistrát zadal dočasně některé z bezpečnostních firem, s níž má smlouvu na takové služby. Dolínek by je chtěl otevřít ještě v tomto pololetí. Praha už několikrát posunula termín, kdy se parkoviště pod Letnou a v blízkosti Pražského hradu otevře. Garáže na Prašném mostě v Praze 6 mají kapacitu 303 míst, na Letenské pláni se pak do podzemí vejde více než 800 automobilů.
 
V úvahu podle Dolinka připadá například jednorázová objednávka služeb, kdy by oslovený dodavatel garáže spravoval šest měsíců. V té době by město hledalo v tendru řádného správce. „Snažíme se, aby to technologicky i provozně bylo v tomto pololetí otevřeno, aby lidé mohli začít parkoviště využívat," řekl. Garáže byly vybudovány v rámci výstavby tunelu Blanka, jejich cena je tak zahrnuta v ceně tunelu. Tunel vyšel město na více než 40 miliard korun a zprovozněn byl v září 2015. Garáže mají vlastní technologická zařízení, která jsou nezávislá na zařízení Blanky. O místa v podzemí by se měli podělit návštěvníci, rezidenti a úředníci. Spodní patra obou parkovišť budou sloužit zaměstnancům státní správy a samosprávy. Horní patra pak budou sloužit všem, zaparkovat tu bdou moci jak návštěvníci Letné, tak třeba turisté mířící na Hrad či rezidenti nebo fotbaloví fanoušci.

Převzato z periodika - Metro

19. 4. 2017